بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 17
کل بازدید : 157112
کل یادداشتها ها : 91
حجة الاسلام و المسلمین روانشاد پیش از سخنرانی آیت الله تبریزیان در دانشگاه امام حسین(ع) به معرفی طب اسلامی و آیت الله تبریزیان پرداختند.
سخنرانی ایشان در دانشگاه امام حسین(ع) با موضوع بهداشت و پیشگیری و دردانشگاه امیرکبیر تهران با موضوع چشم زخم انجام شد.
همچنین بحث اصلاح نمک و روغن، مصرف دو وعده ای غذا، اهمیت شام خوردن و درمان دیابت رو مطرح کردند.
در این جلسه استاد تبریزیان فرمودند:
«300 سال طول کشید تا اروپا فرهنگ خودش را میان کشورهای دنیا نهادینه کرد، با اون همه امکاناتی که دارند، فرهنگی مختصر و پیش پا افتاده.
پیامبر(ص) و ائمه علیهم السلام صدها سال زحمت کشیدند تا فرهنگ اسلامی نهادینه شود و انقلاب صنعتی این همه تلاش را از بین برد.
از هر هفت نفر یک نفر مبتلا به سرطان،
از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به دیابت،
از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به مشکلات تیروئید،
و از هر سه نفر یک نفر مبتلا به فشارخون است.»
با این که مدت قابل توجهی از درمان با طب اسلامی گذشته است اما کما کان شاهد این مسئله هستیم که آمار درستی درباره درمان شده ها با طب اسلامی در دست نیست.
به جرات می توان گفت که طب اسلامی قدرتمند ترین طب دنیا است اما علت این که آمار درمان شده ها جایی منتشر نشده است چیست؟
بارها از نزدیک شاهد درمان شدن عده قابل توجهی از بیماران توسط طب اسلامی بوده ایم منتهی سبکی که در طب اسلامی وجود دارد به نحوی است که آمار پذیر نیست یا این که فعلا آمار پذیر نیست.
علت این مسئله نا بسامانی و ضعیف بودن مستندات نیست بلکه دلیل این مسئله هم را باید در خود روایات جستجو کرد.
در یکی از روایات وقتی یکی از بیمارها از بیماری سخت خود رهایی پیدا می کند امام صادق علیه السلام به او امر می کند که شفا یافتن خود را مخفی کند سپس می فرمایند: پدرم - امام باقر علیه السلام - را از عافیت آن مرد بیمار با خبر کردم پس ایشان گفتند: ای پسرم کسی که بلایی را از مردم مخفی کند و از خداوند بخواهد او را شفا دهد، خداوند او را با این دعا -دعایی که در متن روایت آمده- شفا می دهد.[دعوات راوندی ص173 ح488]
این مطلب همان سبکی است که استاد معظم ایت الله تبریزیان در درمان پیش گرفته اند.
علت دیگر این مطرح نشدن قرار گرفتن در معرض چشم زخم دیگران است.
برگرفته از کتاب دراسة فی طب الرسول المصطفی تالیف آیت الله تبریزیان جلد 3 صفحه 446
کـــره ای گــفــت بـــه بابای خرش
پــــدر از هـــمـــه جــا بـی خبرش
وقـــت آن اســــت بــــرای پســرت
ایـــــن الاغ نـــــــرّه ی کــــره خــرت
مــاده ای خـــوشگـل و زیـبا گیری
تـــو کــه هر روز به صحرا میری
وقـــت آن اســت کـه زن دار شـوم
ورنـــه از بـــی زنـــی بــیمار شوم
پـــدرش گــفــت کــه ای کـره خَرَم
ای عــزیـــز دل بـــابــــا ، پــســرم
تـــو کـــه در چــنــتــه نداری آهی
نـــه طــویـــلــه ، نه جُلی نه کاهی
تـــو کـــه جــز خـوردن مال پدرت
پـــــــدر نـــــــرهّ خـــــر دربــــدرت
هـــیـــچ کـــار دگــری نیست تو را
یک جو از عقل به سر نیست تو را
به چه جرأت تو زمـن زن طـلــبی
بـــاورم نـیــست کـــه ایـنقدر جَلبَی
بـــایـــد اول تـــو بــگـیـری کاری
بــهـــر مــــردم بــبـــری تــو باری
بعـد از آن یک دو تا پالان بخـری
بـهــر آن کُــرّه خـــوشگـــل بـبـری
یک طــویــلـه بکنی رهن و اجار
تــا کــه راضــی شــود از تو آن یار
بـعــد بـایــد بـخری رخت عروس
بـهـر آن مـاده خــر خـوب و ملوس
جُـــلـی از جــنـــس کــتـــان اعلا
روی جُـــل نـقــش و نـگـاری زیـبـا
بــعـــد بـــایـــد بـــکـــنی گلکاری
بــهــر مــاشـیـن عروس یـک گاری
وقــتی ایـــنـهــا بـــشـــود آمــاده
بــعـــد از ایـــن زنـــدگــیـــّت آغـازه
می بــری مـــاده خــرت را حجله
بــا تـــأنــی نَـکــه بـــا ایـــن عـجـله
بــشـنــو ایــن پــنــد زبابای خرت
پــــــدر بـــــا ادب و بــــا هــــنـــرت
تــا کـــه اســبــاب مــهــیــا نشود
موسم عــقــد تــو بــر پا نشود
پــس از امــروز بــرو بر سرکار
تــا نـــهـــنـــد آدمـــیـــان پــشتت بار
من که خیلی به دردم خورد
http://www.maarefquran.org/index.php/page,articleList/categoryID,608
http://library.tebyan.net/newindex.aspx?pid=102832&ParentID=72386
به به...چه گلی خداوند به ما ارزانی داده....محمد الیاسین در تاریخ 1393/12/22 قدم به عرصه دنیا گذاشت
انشاءالله همه مجردها،،،،متاهل،،،همه متاهل ها،،،خوشبخت،،،همه خوشبخت ها ،،، فرزند دار،،،همه فرزند داران،،،فرزند سالم
،،،همه فرزندداران سالم،،،عروس و داماد خوب،،،،همه عروس و داماد ها نوه دار،،، و ............
الهی آمین
خیانت بزرگ ..........خیانتی بس عظیم در پی حجامت در ایران در حال وقوع می باشد
این خیانت چنین طراحی شده که..............
لیوان هایی که سوپاپ آن ها از داخل لیوان ، فرو می رود !!! یعنی سوپاپی که در لیوان حجامت به کار می رود باید از
بیرون لیوان فرو برود تا به هیچ وجه آزاد نشود ... به گزارش جابر نیوز دیروز پنج شنبه 20 آذر 1393 در منزل یکی از دوستان حجا م به حجامت شدن و بعد به حجامت کردن مشغول شدم ...البته از وسایل خودش استفاده می کردم... در اول کار ناگهان لیوان پر از خون سرازیر شد
خون همه کمر و پلاستیک زیر را فرا گرفت من بسیار در اضطراب و نگرانی در عین حال متعجب بودم و داعم می پرسیدم عزیز چرا این جوری شد ، بعد دیدم که طراحی این لیوان ، خائنانه صورت گرفته است .
خیانت خیانتی بس بزرگ ، الآن به بررسی این موضوع کمی فکر کنید؟؟؟
کسی برای بار اول حجامت می کند اگه این لیوان کنده شود و خون داخل شلوار شرت و ... بشود ،،، عجیب از حجامت زده و متنفر می شود در ضمن دوست گفت در مطب دکتر هم یکبار این اتفاق افتاد بعد همه خندیدند ولی شخصی که این اتفاق برایش پیش آمده بود ،،، اشک در چشمانش حلقه زده بود.............
راه حل :::::: اگر مجبور به خرید این لیوان ها شدید .... اول تمامی سوپاپ ها ی آن را بچسبانید
اگر فرصت این کار را ندارید ............. به هیچ وجه ساکشن دستی را از ته لیوان جدا نکنید و یا شیلنگ حجامت را از ته لیوان جدا نکنید .... با این کار ،،،، اگر سوپاپ در رفت هوای داخل لیوان با آرامی خالی می شود و به شما فرصت می دهد تا فورا اقدام به گرفتن لیوان و جلو گیری از نجس کاری ، کنید.
صلوات
بسم الله الرحمن الرحیم
برای حجامت سر بانوان ، ابتدا موی سر را مرطوب می کنیم ، بعد با شانه آن را مرتب می کنیم و با ژل سنوگرافی ، درو تا دور لیوان حجامت را داخل مو ژل مالی می کنیم ، البته اگر سایز لیوان بزرگ باشد چون شکل سر منحنی می باشد ، ابتدا باید لیوان را به شکل منحنی در آورد .
لیوان را حرارت می دهیم با یک جسم منحنی آن را حالت می دهیم تا به شکل منحنی سر در بیاید ، البته کمی مشکل است ،
بعد با ساکشن برقی ، مکش انجام می شود.
مکان هایی که در سر حجامت می شود طبق حدیث پیامبر : یک وجب از نوک بینی تا سر ، آن مکان تاکید شده ، همان شیر دان که در کودکی به آن نام شناخته می شود.
اگر سوال خاصی ذهنتان را مشغول کرد می توانید با شماره 09133597902 تماس بفرمایید .
در خدمت هستم ، استان یزد .
1- تعریف و تبیین موضوع: برنامه هایی که از طرف اسلام، برای سلامت جسم وروح وآزد شدن از درد جسمی وآزاد شدن بدن از محدودیتی که درد و درمان برای انسان ایجاد می کند که از طرف خداوند بیان شده و مورد تایید پیامبر و ائمه اطهار قرار دارد را حجامت می گوییم.
2- اهمیت و ضرورت تحقیق: در سیر تکاملی عقل،انسان هر چه از نظر بدنی سالم تر باشد دارای سیر سریع تر عقلی خواهد بود و دارای عقل سالم تر و برای خود وخانواده و اطرافیانش موثرتر خواهد بود و درجامه نقش جدی تری را ایفا خواهد کرد.
3- اهداف و فواید تحقیق: اثبات برتری طب اسلامی بر تمامی طب ها،(کلاسیک و سنتی) وبیان اسلام ، دین کامل ، حتی در بدن شناسی و طب وبیماری
4- پیشینه موضوع: در ایران باستان در دین اسلام و روایت هایی که از پیامبر و ائمه اطهار به مارسیده و در بسیاری از موسسه های درمانی پزشکان این موضوع را پایان نامه خود قرار دادند.
5- سوال اصلی : آیا اگر حجامت نهادینه شود و جزء یکی از دغدغه های جامعه اسلامی شود،دیگر مامشکلات فقر و فهشا و تحریم و فشار دوشمن ، در یک کلام عقل ناقص و کار ناقص ، در کشور خواهیم داشت؟
6- سوالات فرعی : آیا سن در حجامت نقش باز دارنده دارد؟ماه ها و ایام قمری در حجامت چه نقشی ایفا می کنند؟اگر بمب شیمیایی در تهران ، توسط دوشمن زده شود، حجامت می تواند نقش ایفا کند؟ در سکته های مغزی قلبی ، حجامت می تواند نقش فوری و لحظه ای در فلج نشدن و زنده ماندن فرد داشته باشد؟
7- فرضیه های تحقیق : اگر بتوانیم سرطان را در مان کنیم و یا در تصادفات ، که خون ریزی شدید وجود دارد ، خود بدن ، آن خون ریزی را مسدود کند.اگربشود در بیماری هایی مثل : آبله مرغان ، اریون ، سرخک ، سرخچه ، وبا ، با حجامت ، به راحتی درمان کنیم.
8- روش گرد آوری اطلاعات : کتب طبی ائمه اطهار ، سخنرانی های دکترین این موضوع(خیر اندیش،روازاده،خدادادی و...) ، سایت های موسسه حجامت و سایت های مربوط به سخنران ها ، و افرادی که تجربه شخصی در حجامت دارند.
9- واژگان کلیدی : طب آسمانی ، طب اسلامی ، حجامت درمانی ، حجامت سر ، طب سنتی
10- ساختار تحقیق : تجربی علمی
11- محدودیت ها ، مشکلات و موانع تحقیق :
12- کتاب شناسی تحقیق : (شامل : کتاب ، پایان نامه ، نشریات و پایگاه های اطلاعاتی)
http://www.karkan.ir/post-5565
http://ghrch.blogsky.com/1391/05/19/post-41/
http://shiateb.blogfa.com/cat-12.aspx
چرا «لهو» مورد نکوهش و تحریم است؟
پاسخ: باید اثرات خطرناک لهو را مورد توجه قرارداد تا روشن شود که راز حرمت آن چیست.
تردیدی نیست که لهو نامشروع، همان سرگرمی های ناسالم است چیزی که می تواند اثرات غنا نامشروع را به همراه داشته باشد و اساساً غنا حرام یکی از مصادیق آن است که برخی از اثرات منفی آن عبارت اند از:
الف: سستی اراده:
سرگرمی غفلت زا یعنی سرگرمی های نامطلوب باعث سستی اراده آدمی است. قال علی(ع): «اللهو یفسد عزائم الجد»(3) آن حضرت(ع) همواره یاران را از پرداختن به لهو و لعب منع می کردند. آن حضرت همچنین می فرمایند: «اهجر اللهو فانک لم تخلق عبثا فتلهو و لم تترک سدی فتلغو» (4) از سرگرمی بیجا دوری کنید زیرا تو بدون هدف، خلق نشده ای و یله و رها نمی باشی.
ب: دورماندن و غفلت از حقیقت:
دورماندن اندیشه آدمی از دستیابی به واقعیات نتیجه منفی توجه به لهو لعب (موسیقی مطرب، عناء حرام) است. حضرت علی(ع) می فرمایند: «ابعد الناس عن صلاح المستهتر باللهو»(5) دورترین مردم از صلاح کسی است که در لهو و لعب غوطه ور باشد.
نیز فرمود: «اول اللهو لعب و آخره حرب» (6) آغاز لهو، بازی است و انجام آن تخاصم و درگیری است.
ج: دورماندن از موفقیت و نجات:
حضرت علی(ع) فرمود: دورترین انسان از (رحمت) خدا کسی است که: سرگرم به شنیدن غناء باشد (یکی از مصادیق لهو، غنا است). توجه: لهو، اختصاص به غنا ندارد و هرگونه سرگرمی غیرمجاز و نامشروع را شامل می گردد. در حدیث آمده است: «لهو المؤمنین فی ثلاث: التمتع بالنساء و مفاکهه الاخوان، وصلاه اللیل»(7) «سرگرمی سالم انسان های با ایمان در سه چیز است. کامگیری حلال از زن، شرکت در جلسات دوستان، و انجام نماز شب».
د: ضعف عقل
لهو باعث ضعف عقل و تقویت حالت حماقت آدمی می شود، چنانچه امیرمؤمنان(ع) فرمود: «رب لهو یوحش حرا»(33)؛ «چه بسا که لهو و سرگرمی ناروا باعث احساس تنهائی آدمی گردد»، چنانکه در رهنمودی دیگر آمده است: «اللهو قوت الحماقه »(8)؛ «لهو، خوراک، حماقت است».
هـ: ضعف ایمان
لهو و لعب مایه تضعیف شدن ایمان انسان می شود. قال علی(ع): «مجالس اللهو تفسد الایمان»(9) جلسات لهو سرگرمی ناروا دل آدمی را فاسد می کند.
امام صادق(ع) فرمود: «یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا» (10)؛ «شیعیان ما در شادی ما شاد و در اندوه ما غمناک هستند.»
در بیان دیگر پیامبر اکرم(ص) نقل شده که: «افضل الأعمال بعد الصلاه ادخال السرور فی قلب المؤمن بمالا اثم فیه(11) و چنان که فرموده اند هرکس شیعیان ما را شاد بسازد ما را خشنود ساخته است. بنابراین، اصل شادی و سرورنه تنها نکوهیده نیست بلکه مورد تمجید است.